"!بیست و ÷نج(25) سال سن دارد و دو فرزند. آرایشگر است، آرایشگر بود؛ حالا لابد اگر بگویند چه کاره ای باید بگوید:" قاتل
همه راه های قانونی طی شده. همه راه های قانونی به نتیجه نرسیده. مریم قاتل است و شاید عقل و منطق و قانون توجیه کننده کاری که او کرده نیست. همه اینها درست! اما کافی است که زن باشید. کافی است که مادر باشید، نه! کافی است که انسان باشید ! آن وقت شما هم اگر طرف خواسته های مرد یا مردانی قرار گرفتید که از شما تنتان را و " من" تان را می خواهند آن هم به بهای گزاف بی آبرویی، به بهای گزاف تحقیر و شکنجه روحی و جسمی ،
.آن وقت دوست عزیز، حتا من و شما هم ممکن است به همین راحتی قاتل شویم
چند متر طناب منتظر، گردن مریم ۲۵ ساله را انتظار می کشد. مریم دو بچه کوچک دارد. مریم به خواسته های ابراهیم و حسین در شرایطی که به زور از او عکسهای شنیع گرفته بودند تن نداد. مریم تهدید شد و تن نداد. تحقیر شد و تن نداد.مریم حالا سر می دهد اما تن نداد.
.او به جرم قتل ابراهیم به پای دار می رود
نگو که ابراهیم نیز قربانی هزار جور فقر لعنتی است!!!نگو که ابراهیم هم مثل مریم زاییده هزار جور فساد اجتماعی است!!!! نگو هیچ نگو! نه اینکه با تو مخالف باشم، نه! ابراهیم مرده است.به ضرب چاقو!در رختشوی خانه یک بیمارستان. اما قاتل او یک غول بی شاخ و دم نیست. قاتل او زنی است که خود پیش از ابراهیم صد بار مرگ را سر کوچه به انتظار دیده است.
.مریم فقط ۲۵ سال دارد. یک زن ۲۵ ساله با دو بچه کوچک
.حکم تجدید نظر هم او را گناهکار شناخته و اذن اعدام نیز گرفته شده
ثانیه ها می دوند.راه های قانونی همه طی شده. راه های قانونی همه ره به جایی نبرده. و حالا شاید فقط رضایت خانواده ابراهیم کور سوی امیدی نشان دهد.
!امیدوارم کاری بشود کرد و امیدوارترم که فقط دیر نشود