احياي ايده‌آل خانواده
صدمات عشق كاذب و پوشالي، در طول تاريخ از نسلي به نسل ديگر منتقل مي‌شود و بسيار دشوار است تا آنها را شفا داده يا اينكه در اين حوزه خودمحور، جهت به جستجوي عشق رفتن را تغيير داد. امروزه بسياري از مردم مي‌انديشيدند كه بايد به جستجوي ايده‌آل خانواده به مثابه يك مدرسة عشق، شتافته و آن را دوباره كشف كنيم.بسياري از ما، دو دهه اول زندگي خود را براي بقا و رشد در وابستگي شديد به والدين خود سر مي‌كنيم. در نتيجه در خانواده است كه تجربيات ژرف و عميق اوليه زندگي ما شكل مي‌گيرد. در طي اين دوره مي‌آموزيم، چگونه ارتباط برقرار كنيم، چگونه عشق بورزيم، چگونه رفتاري داشته باشيم، خوبي و بدي چيست.در حقيقت (در طي اين دوره) همه چيز را خيلي سريع مي‌آموزيم. بسياري از روانشناسان معتقدند كه پايه شخصيت فرد (در دوران كودكي) تا سنين پنج سالگي شكل مي‌گيرد. دريافت يا عدم دريافت عشق، همچنين چگونگي آن تعيين كننده ارزش دروني و نفس ما مي‌باشد. يك نوزاد كوچك تمامي حالات را احساس مي‌كند. وقتي كه دوست داشته مي‌شود، وقتي كه كسي خواستار او است
يا وقتي كه كنار گذاشته مي‌شود و غيره. اين در حقيقت يك فضاي مملو از عشق و حمايت است كه به ما در بارور كردن خود بسان انساني با ارزش و والا كمك مي‌كند.
چگونه مي‌توانيم عشق بدون قيد و شرط را تجربه كنيم؟
سعي كنيد كه همنشين افرادي باشيد كه به شما توجه داشته و بدون قيد و شرط و انتظارات غيرواقعي دوستتان دارند. افرادي كه اعتماد بنفس قرص و محكمي داشته و اجازه مي‌دهند كه در كنارشان شكل واقعي خودتان را بتصوير بكشيد و شما را آنچنان كه هستيد مي‌پذيرند. در كنار افرادي باشيد كه احساس خوبي از خودتان در آنها خواهيد ديد و همين كارها را با ديگران انجام دهيد.دنيا مملو از قضاوت و قاضي است.روابط خود را با كساني كه شما را مورد انتقاد و نكوهش قرار نمي‌دهند، بيشتر كنيد. در رابطه با چنين افرادي، بطور شگفت‌انگيزي از ميزان دلواپسي و نگراني شما كاسته خواهد شد. چرا كه ديگر در پاي ميز محاكمه نيستيد و خود شما نيز نبايد ديگري را مورد قضاوت قرار دهيد. ما در اين موقعيت قرار گرفته‌ايم تا ديگران را دوست بداريم، نه اينكه آنها را مورد انتقاد قرار دهيم.آيا فردي كه شما را بدون قيد و شرط دوست مي‌دارد، بايد همواره خوب بوده و از شما انتظاري نداشته باشد؟ ،خوب بودن، و ،انتظار نداشتن، متفاوتند. خوب بودن گاه موارد به اين معنامي‌باشد كه فرد شخصيت و نحوة رفتار شما را تاييد مي‌كند، زيرا نمي‌خواهد شما را ناراحت كرده و روابط خودش را با شما به خطر بياندازد. و مي‌توان ديد با فردي كه شما را بدون قيد و شرط دوست دارد فرق مي‌كند. اين افراد شما را حتي در وضعيتي كه به اشتباهات خود ادامه مي‌دهيد، دوست داشته و در عين حال تحريكتان مي‌كنند كه فردي با شخصيت و خصوصيات بهتر شويد و خود همچنان به دوست داشتن شما ادامه خواهند داد. كساني كه ممكن است كه از شما انتظار داشته باشند تا به درجات بالا دست پيدا كنيد و در اين مسير نيز شما را تحريك مي‌كنند. و در عين حال شما را ( چه اين انتظار را برآورده كنيد و چه نكنيد) دوست خواهند داشت و شما نيز همين كار را با ديگران انجام دهيد.بهترين دوست خودتان شويد. از انتقاد نسبت به خود در ارتباط با هر مسئله خرد و كوچك دست برداريد. توانايي و كفايت خوب خودتان را برسميت شناخته و حتي از كوچكترين گام‌هاي موفقيت‌آميز خودتان قدرداني كنيد. هرچه احساسي بهتر نسبت به خودتان داشته باشيد، اعتماد بنفس قوي‌تري خواهيد داشت. كه اين نيز به شما كمك مي‌كند تا طرز تلقي بهتري نسبت به ديگران داشته باشيد.